perjantai 21. kesäkuuta 2013

VUOSI KOTONA

Eilen tuli kuluneeksi vuosi kun muutin omaan laumaani. Minä yritin kyllä käskeä sihteerikköäni kirjoittamaan, mutta hän oli ollut leikkimässä oudon hajuisten koirien kanssa. Ne ovat kuulemma kamalan isoja, niitä sanotaan "hevosiksi", ne ovat niin isoja, että ihminen voi istua niiden sykyssä! Sitä sanotaan "ratsastamiseksi".
Pikku-Nekku vuosi sitten
 Me emme ole nyt omassa pesässä, vaan kaukana kaukana retkellä katsomassa Lili-koiraa.
Ensin meidät tietysti survottiin häkkiin ja sitten lähdettiin junalle.
Junassa on tietysti aina muitakin kissoja ja koiria, mutta nyt siellä oli häkki jossa oli lintuja! Minä olen aina luullut, että linnut lentävät, mutta ne matkustavat myös häkissä junassa!
Ne vinkuivat hassusti, ihan erilailla kuin meidän pesän ikkunan takana olevat.
Mami kysyi mitä lintuja ne ovat ja minä kuulin että täti sanoi neitikakka ja minua alkoi naurattamaan kamalasti. Marre sähähti, että se oli kakadu, ei kakka, käytä korviasi. Minä sähähdin takaisin, että miten minä voin käyttää korvia tai silmiä tai edes hengittää, kun minut on liiskattu häkin perälle!
Ei se matka oikeastaan kamala ollut, hirveän pitkä vaan.
Perillä oli Lili, joka innostui meistä aivan kamalasti. Aluksi Marre sähisi Lilille ja Lili murisi minulle. Mutta ei se meitä ketään haitannut. Minä tiesin jo, että koirille laumajärjestys on tärkeämpi kuin meille kissoille ja kun olen tottunut Marren määräilyyn, yksi koira menee samassa. Lili sanoi etten saa mennä sen mamin silitettäväksi. sekään ei haittaa, sillä minulla on oma Mami, jonka sykyssä voin olla niin paljon kuin ikinä haluan. Mutta ei minua haittaa, vaikka meidän Mami silittää Liliä! Marrea saa silittää. Ja kyllä minuakin kaikki silittävät kun Lili ei ole pesässä.
Me ollaan monesti käyneet kävelemässä ruoholla!! Aluksi minä kerroin isoon ääneen kaikesta minkä näin. Mami ei päästä meitä kahdestan ulos, ihan kuin olisimme jotain leluja jotka menevät hukkaan!! Hän käski Lilin vahtimaan minua ja itse vahti Marrea, meillä kun välillä oli eri reitit. Ja hyvin Lili vahtikin, kulki nenu minussa kiinni!!
Jatkan lisää seuraavalla kerralla ja sitten tulee kamalan paljon kuvia.
Mami pyysi toivottamaan aurinkoista Lithaa ja Hyvää Juhannusta!



2 kommenttia:

  1. hih, ihan kuin Nekku istuisi Lilin päässä!

    VastaaPoista
  2. Niin pienestä niin komeaksi kissaksi. On se mukava, kun pääsette välillä matkustamaan, se avartaa ja pääsee vihreälle matolle ja vapaaksi. Oikein hyvää lomanjatkoa ja hyvää juhannusta teille kaikille :-)

    VastaaPoista